090213

Hade tänkt att blogga lite förut. Men sen så hann jag inte. Har haft fullt upp nästan hela dagen. Städade i morses till typ 1. När vi va klara och tänkte åka till Skövde och handla så ringer pappa från skogen och säger att det är två hundar som springer runt hos honom. Han lockar med sig dom ner. Jag sätter koppel på den ena. Och medans jag uppehåller valpen med att leka i snön så ringer pappa runt och kollar vems hundarna va.
Tog en bra stund men sen fick vi reda på det och knallade dit där ägaren va. Orkar inte berätta hela historien. Men gubben som ägde dom bor inte ens här, utan jobbar i skogen tillfälligt. Väldigt dåligt att släppa lös hundarna så. Kanske bra för hundarna så dom slipper sitta in stängda. Men dom kan ju bli påkörda eller vad som helst. Men nu glömmer vi det.

Nu är klockan halv 8 och ännu har ingenting hänt mig. Men vem vet? Något hemskt kanske händer ikväll..
Nåväl.. Bakade faktiskt muffins förut, skulle gjort det i går men det blev aldrig så. Denna gången blev det hallon och krossad vit choklad. Relativt goda. Kunde vart mer av både hallon och chokladen. Men sånt lär man sig. Jag är verkligen inte mästare på bakning eller nått inom köket.

Ni kanske tycker jag bakar ofta. Men sanningen är att det nästan aldrig blir något bakat här hemma. Och nu när jag gått hemma på lovet så blir jag gärna uttråkad och vill hitta på något. Och så blev jag sugen på att baka och då fick det bli muffins. Men jag äter bara en och smakar hur dom blev som tur är. Resten får gå till andra personer som kommer hit och fikar.  
                                             

Ikväll är det Let´s Dance. Lite skoj att alla har sin egna charm och utför allt på sitt egna sätt. Vissa är ju så himla duktiga! Så ännu en gång ska det bli skoj att kolla på programet. Tror faktiskt jag gör en recension av alla deltagare ikväll. Känner för det faktiskt.

Ha det bra ikväll & ta det lungt för man vet aldrig vad som kan hända en dag som denna!
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du blogg? :)

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0