Maria Wern - Främmande fågel

Nu ska jag snart krypa ner i sängen och kolla på Maria Wern - Främmande fågel.
En svensk kriminalserie med 4 avsnitt varav 2 stycken gick på tv igårkväll. Just såna här serier är inte riktigt min stil annars, men den här är riktigt bra. Så nu ska vi kolla på dom 2 sista avsnitten. 21.00 - 22.55  TV4+

Maria Wern - Främmande fågel är en serie i fyra delar från 2008 baserad på Anna Janssons framgångsrika kriminalroman Främmande fågel om hjältinnan Maria Wern, spelad av Eva Röse. I övriga roller ses bland andra Fares Fares (Jonathan), Allan Svensson (Hartman), Peter Perski (Arvidsson) och Marie Richardson (Viktoria Hammar).

Kriminalinspektör Maria Wern blixtinkallas till en av Gotlands vackra sandstränder där en okänd man hittats brutalt mördad. Maria får ansvaret för mordutredningen samtidigt som sjukhuset i Visby får in ett fall av något som kan vara fågelinfluensa. Det som under utredningens början bara är en vag aning växer så småningom till en förfärande insikt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej halsfluss är det inte. Men de är något liknande. Ligger och VRÄKER i mig glass, och hoppas på att slippa feber.

Jag kommer på fredag, den saken är redan klar :)

Taaack Älsk<3

2009-04-12 @ 23:22:35
URL: http://emiliamoberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Uscha mej, det är INTE kul att vara sjuk.

Har tröttnat på det ganska mycket.

Men men sånt är livet. Nu ska jag ligga och kurera mig hela dagen så vi kan ses på fredag, och hålla tummarna på att ingrid och svengunnar inte kommer;)

Älskar dig tjejjen<3

2009-04-13 @ 10:30:55
URL: http://emiliamoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du blogg? :)

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0